WYSTAWA 'PRZESILENIA'
A
A
A
W dniach 28 lipca-10 września 2017 w Galerii Sztuki Współczesnej BWA będzie można oglądać wystawę „Przesilenia”. Wernisaż odbędzie się 28 lipca o godz. 18.00.
Artyści: Marcin Dymiter, Iza Tarasewicz, Alicja Bielawska, Marcin Dudek, Damian Reniszyn, Michał Frydrych, Bartek Buczek, Magdalena Starska, Kuba Bąkowski, Magdalena Lazar, Daria Malicka, Karolina Breguła, Iwona Demko, Karolina Grzywnowicz
Artyści zaproszeni do wzięcia udziału w „Przesileniach” opierali się na praktykach czyszczenia uszu w duchu ekologii akustycznej i uważnym wsłuchiwaniu w ciało. Ich rozważania nad jednostkowym doznaniem słuchowym stały się punktem wyjścia dla rozpoznania rytualnego potencjału dźwięku, wykorzystywanego w budowaniu wspólnoty. Wspólnym mianownikiem było konstruowanie zmysłowych geografii w oparciu o rzeźby potraktowane jako pojemniki na dźwięki, przestrzenie gromadzące różnego rodzaju pomruki, trzeszczenia, zgrzyty, zawodzenia, przyspieszone oddechy, wycie, szelesty i piski.
Struktura wystawy została oparta na zaktywizowanych ciałach odbiorców, udźwiękowionych obiektach i maszyneriach, zderzających energię anarchicznego hałasu ze stagnacją i bezruchem. Eksplorowane na różne sposoby dźwięk i wibracje stały się artykulacją momentu kumulacji energii i nagłej utraty sił, balansowania na granicy szczytu formy i bezsilności, procesów narastania i opadania, stopniowego dojrzewania i nagłego schyłku, chaosu przepełnionego agresją, przechodzącego w odurzenie i ulgę.
Artyści: Marcin Dymiter, Iza Tarasewicz, Alicja Bielawska, Marcin Dudek, Damian Reniszyn, Michał Frydrych, Bartek Buczek, Magdalena Starska, Kuba Bąkowski, Magdalena Lazar, Daria Malicka, Karolina Breguła, Iwona Demko, Karolina Grzywnowicz
Artyści zaproszeni do wzięcia udziału w „Przesileniach” opierali się na praktykach czyszczenia uszu w duchu ekologii akustycznej i uważnym wsłuchiwaniu w ciało. Ich rozważania nad jednostkowym doznaniem słuchowym stały się punktem wyjścia dla rozpoznania rytualnego potencjału dźwięku, wykorzystywanego w budowaniu wspólnoty. Wspólnym mianownikiem było konstruowanie zmysłowych geografii w oparciu o rzeźby potraktowane jako pojemniki na dźwięki, przestrzenie gromadzące różnego rodzaju pomruki, trzeszczenia, zgrzyty, zawodzenia, przyspieszone oddechy, wycie, szelesty i piski.
Struktura wystawy została oparta na zaktywizowanych ciałach odbiorców, udźwiękowionych obiektach i maszyneriach, zderzających energię anarchicznego hałasu ze stagnacją i bezruchem. Eksplorowane na różne sposoby dźwięk i wibracje stały się artykulacją momentu kumulacji energii i nagłej utraty sił, balansowania na granicy szczytu formy i bezsilności, procesów narastania i opadania, stopniowego dojrzewania i nagłego schyłku, chaosu przepełnionego agresją, przechodzącego w odurzenie i ulgę.
Opis: Marta Lisok - kuratorka wystawy
Ilustracja do tekstu inspirowana jest pracą Magdaleny Lazar.
Opracowano w oparciu o materiały prasowe organizatorów.
„artPAPIER” jest patronem medialnym wydarzenia.
Ilustracja do tekstu inspirowana jest pracą Magdaleny Lazar.
Opracowano w oparciu o materiały prasowe organizatorów.
„artPAPIER” jest patronem medialnym wydarzenia.
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |