WPUŚĆ MNIE (NAWIEDZONA SPÓŁKA. PRZYGODY POZA CIAŁEM)
A
A
A
Iza ma już serdecznie dość zjawisk paranormalnych, do których od pewnego czasu dochodzi w jej rodzinnym domu. Nie dość, że siła nieczysta redukuje liczbę naczyń, to jeszcze zamieszcza niestosowne wpisy w szkolnym zeszycie. Udręczoną nastolatkę próbują wesprzeć Bakteria i Przemek, organizując u Izy seans spirytystyczny. Duch co prawda się pojawia, ale okazuje się nim młodszy brat Przemka, Karol: wszak całe „nawiedzenie” od samego początku było ukartowane przez przyjaciół bohaterki próbujących w ten sposób wyrwać ją z marazmu. Ale zaproszona na spotkanie ze zjawami Marta (nieco ekscentryczna koleżanka z klasy) przekonuje protagonistkę, że ze zmarłymi nie ma żartów. Skąd ta pewność? Ot, Marta po prostu widzi umarłych. Cały czas.
„Nawiedzona spółka. Przygody poza ciałem” to debiutanckie dzieło Zuzanny Podpory stworzone w Pracowni Projektowania Gier i Komiksów na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Uproszczona kreska, nienaganne kadrowanie oraz przyjemna dla oka kolorystyka to główne, choć nie jedyne estetyczne walory tego utworu, w którym nie wszystko jest takie, jakie się wydaje. Wątki przepracowywania trudnych rówieśniczych doświadczeń czy temat poszukiwania swojego miejsca w świecie stanowią istotne elementy ciekawie zawiązanej perypetii, w której kluczową rolę odgrywają przyjaźń, zaufanie i poświęcenie.
Wydana w po(d)ręcznym formacie na miękko „Nawiedzona spółka” to udane połączenie dreszczowca, baśni i opowieści (nomen omen) w duchu coming-of-age. Warto!
„Nawiedzona spółka. Przygody poza ciałem” to debiutanckie dzieło Zuzanny Podpory stworzone w Pracowni Projektowania Gier i Komiksów na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Uproszczona kreska, nienaganne kadrowanie oraz przyjemna dla oka kolorystyka to główne, choć nie jedyne estetyczne walory tego utworu, w którym nie wszystko jest takie, jakie się wydaje. Wątki przepracowywania trudnych rówieśniczych doświadczeń czy temat poszukiwania swojego miejsca w świecie stanowią istotne elementy ciekawie zawiązanej perypetii, w której kluczową rolę odgrywają przyjaźń, zaufanie i poświęcenie.
Wydana w po(d)ręcznym formacie na miękko „Nawiedzona spółka” to udane połączenie dreszczowca, baśni i opowieści (nomen omen) w duchu coming-of-age. Warto!
Zuzanna Podpora: „Nawiedzona spółka. Przygody poza ciałem”. Kultura Gniewu. Warszawa 2024.
Zadanie dofinansowane ze środków budżetu Województwa Śląskiego. Zrealizowano przy wsparciu Fundacji Otwarty Kod Kultury. |